Wciąż nie chudniesz? Sprawdź jak możesz to zmienić

jak-skutecznie-zrzucic-na-wadze

Dajesz z siebie na treningach wszystko, nie jesz dużo i w dodatku zrezygnowałaś już nawet z ulubionego latte z syropem karmelowym na rzecz espresso. Czemu nie chudniesz? Powodów ku temu może być wiele, nim jednak odwiedzisz gabinet lekarski i zagłębisz się w szukanie odpowiedzi w problemach ze zdrowiem, daj sobie szansę i sprawdź przygotowane dla Ciebie 4 sposoby, jak skutecznie zrzucić na wadze.

1. Po pierwsze i najważniejsze: jedz

To brzmi, jak zupełny absurd, bo przecież wszyscy wokół przekonują, że aby schudnąć, należy ograniczyć jedzenie. Często próby wprowadzenia do swojego jadłospisu mniejszej ilości jedzenia sprawiają, że organizm zachowuje się w sposób odwrotny od oczekiwanego. W dodatku nie dostarczając mu odpowiedniej ilości kalorii, nie mamy siły na treningach i dawanie z siebie wszystkiego prawdopodobnie nie niesie za sobą żadnych skutków.

W odchudzaniu bardzo ważna jest dbałość o posiłki. Jeśli się głodzimy, nasz metabolizm odczuwa nagły brak pożywienia jako moment kryzysu, do którego należy się przygotować. Wtedy zamiast szybkiego spalania tkanki tłuszczowej, dochodzi do zatrzymania procesów metabolicznych i pełnych zdziwienia słów “nie mogę schudnąć”. Powtórzymy to jeszcze raz: chcesz schudnąć? Jedz.

2. Licz kalorie

Zwolenników metody liczenia kalorii jest dziś tyle samo, co przeciwników. Namiętne liczenie kalorii z pewnością nie zadziała na Ciebie odprężająco, jednak biorąc pod uwagę nieudane próby zrzucenia na wadze, warto się mimo to sprawą zainteresować. Zdarza się, że kobiety zaczynające się zdrowo odżywiać z nadzieją, że schudną, porzucają zdrowy rozsądek i objadają się – orzechami czy owocami, które są wysoko kaloryczne i posiadają dużą ilość węglowodanów. To, że coś jest zdrowie, nie znaczy od razu, że nie należy na to uważać.

3. Pij dużo wody

Nawodnienie organizmu jest bardzo ważne, o czym nie można zapominać niezależnie od okoliczności. Bardzo często okazuje się, że pozorny głód, który odczuwamy, jest tak naprawdę pragnieniem i sygnałem świadczącym o konieczności nawodnienia. Odchudzając się, warto mieć to na uwadze i zwrócić uwagę na to, czy nie zastępujemy wody kolejnym posiłkiem. Jeśli pijesz kawę, licz się z tym, że możesz później odczuwać pragnienie. Nawet na małe i z pozoru niewinne espresso przypada jedna szklanka wody.

4. Śpij

Odkąd chodzisz na siłownię, wstajesz dwie godziny wcześniej niż zazwyczaj. Nie jesteś jednak w stanie zasypiać wcześniej, bo walczysz z nadmiarem obowiązków. Znasz to? Być może to jest powodem tego, że nie chudniesz. Kiedy mało śpimy, nie dostarczamy sobie tyle energii, ile potrzebujemy. Jest to szczególnie ważne w przypadku treningów, ponieważ to tam zużywana jest duża część naszej siły. Organizm intuicyjnie pragnie zastąpić sobie energię pochodzącą z nocnej regeneracji jedzeniem. Czujesz się wtedy częściej głodna, jesteś bardziej skłonna do podjadania przekąsek i nawet nie zauważasz, jak przekraczasz dzienne limity kalorii. Zalecana ilość snu dla osoby dorosłej to 6-8 godzin. Jeśli ćwiczysz, liczba ta powinna utrzymywać się na poziomie 8 godzin.

Wszystkie powyższe sposoby podsumować można jednym stwierdzeniem. Koniec z mówieniem “nie mogę schudnąć”. Aby chudnąć, należy dbać o swoje zdrowie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *